Mi is az a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás egy angol szó rövidítése: Search Engine Optimization, azaz SEO. A keresőoptimalizálás során az organikus, más szóval nem fizetett keresési eredményekre koncentrálunk. Elsődleges szempont, hogy egy adott kifejezésre weboldalunk minél előbb szerepeljen a normál találatok között.
De milyen tényezők befolyásolják, hogy egy kifejezésre az adott weboldal hányadik helyen szerepel a keresőben?
Az egyik tényező, hogy technikailag mennyire van jól felépítve az oldal (ez a technikai keresőoptimalizálás).
A másik fontos tényező, hogy mennyire van jól megírva adott kulcsszóra / kifejezésre / témára a tartalom az oldalon (ez az on-page vagy tartalmi keresőoptimalizálás).
A harmadik fő elem pedig, hogy hány egyéb weboldal hivatkozik arra a weboldalra / tartalomra, mint hiteles forrásra (ez az off-page keresőoptimalizálás).
Ezeken kívül persze számos egyéb tényező szerepet játszik vagy játszhat a Google rangsorolásánál, de ez a 3 kategória határozza meg alapvetően egy oldal helyét.