Könnyítsd meg az életedet székhelyszolgáltatással
A gazdasági társaságok, avagy a cégek számára kötelező, hogy bejelentett székhellyel, azaz fix levelezési címmel, irodával rendelkezzenek, ahol a hivatalos levelezésüket intézik. Ez számos nehézséggel járhat, ezért választja ma már a többség a székhelyszolgáltatás nyújtotta előnyöket.
Az egyik módszer az lenne, hogy a székhelytulajdonos a saját otthonát jelenti be székhelyül. Ez azért bizonyulhat rossz döntésnek, mert a rendelet szerint helyben kellene átvenni a hivatalos leveleket, ez esetben pedig az otthonához lenne szögezve az illető, ráadásul itt látogatná meg a NAV is váratlanul.
A másik megoldás, ha külön erre a célra bérelt irodában rendezi be a székhelyét, így viszont bérleti díjat kell fizetnie, valamint szüksége lesz egy titkárnőre is, hacsak nem akar személyesen beülni az irodába a hivatali időben.
Mindkét opció problematikus: az egyik a vállalkozó idejét és magánéletét rabolja el, a másik pedig a pénzét.
Ezt a nehézséget oldja fel egy jogszabályoknak megfelelő székhelyszolgáltatás: mely arra köt szerződést a vállalkozóval, hogy a hivatali levelek átvételének engedélyét megkapva, szakszerűen intézze a cég levelezését, átvegyék és tárolják az iratokat, valamint fénymásolva továbbítsák azokat a megfelelő személyeknek. Ők fogadják a NAV-ot is a látogatásaik alkalmával, az ügyféllel pedig napi kapcsolatot tartanak online.
A székhelyszolgáltatás persze nem ingyenes, de megközelítőleg sem kerülnek annyiba, mintha egy külön irodát kellene bérelni alkalmazottakkal.